Socrates ΙΙ/Comenius

Δράση:Συμπράξεις
Υποδράση : 1.1. Σχολικά σχέδια

Το Ευρωπαϊκό σχολείο σήμερα

 

 Διευθυντής  

Νικηφόρος Μαραγκουδάκης 

Παιδαγωγική
ομάδα

Μπαμίδου Θεοδώρα

Κριτού Αγγελική

 Ηλιοπούλου Ελένη

Αντωνίου Αικατερίνη

Σακελλαρίου Χάιδω

 Χαλδαιοπούλου Όλγα

 Χριστοδούλου Θεοδόσης

 Ελευθερίου Παναγιώτης

Συμμετέχοντες
μαθητές 

(Τμήματα)

Α’ Υγείας και Πρόνοιας

Β’ Κατασκευών

Β’ Βοηθών Ιατρικών Εργαστηρίων

 

Σύντομη περιγραφή του προγράμματος

Το πρόγραμμα είναι μια συνεργασία μεταξύ έξι Ευρωπαϊκών σχολείων:

Ελλάδα - 1ο ΤΕΕ Ευόσμου

Ιταλία- Istituto G.Girardi

Ρουμανία - Grup Scolar Industrial

Γερμανία-Realschule Meckelfeld

Ουαλία- Bridgend College

Λιθουανία- Lauryno Ivinskio Gimnazia

Το πρόγραμμα σκοπό έχει να προετοιμάσει μια μελέτη του σχολικού περιβάλλοντος σε κάθε μία από τις συμμετέχουσες χώρες και να προσδιορίσει πως είναι τα Ευρωπαϊκά Σχολεία. Ο κύριος στόχος είναι η προώθηση ενός τύπου σχολείου του οποίου το περιβάλλον -φυσικό, κοινωνικό και πολιτιστικό- θα είναι προσαρμοσμένο σε ένα καλό βιοτικό επίπεδο και θα υποστηρίζει τις αρχές της εκπαίδευσης. Με τη χρήση εργαλείων όπως μετρήσεις, ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις, μαθητές από όλα τα σχολεία  συγκέντρωσαν τις απαραίτητες πληροφορίες για μια γενική εξέταση του Ευρωπαϊκού Σχολείου. 

Ειδικότερα οι πληροφορίες αναφέρονται σε :

  • ένα ασφαλές φυσικό περιβάλλον (ασφάλεια, αρχιτεκτονικά "εμπόδια")

  • ένα φυσικό περιβάλλον λειτουργικό για μάθηση (μεγέθη αιθουσών, φωτισμός εργαστηρίων)

  • ένα ευχάριστο φυσικό περιβάλλον (σχεδίαση επίπλων, χώροι υγιεινής, σύστημα θέρμανσης-αερισμού)

  • ένα κοινωνικά ασφαλές περιβάλλον (βία, βανδαλισμοί, χρήση αλκοόλ και ναρκωτικών)

  • ένα κοινωνικό περιβάλλον που προάγει τη μάθηση (κίνητρα μελέτης, υποστήριξη όλων των μαθητών)

  • ένα συνεργάσιμο και φιλικό κοινωνικό περιβάλλον (επικοινωνία, συμμετοχή)

  • ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον ευαίσθητο στο οικοσύστημα και την βιώσιμη ανάπτυξη (ανακύκλωση, πράσινες περιοχές, ενέργεια).

Η σύγκριση των σχολείων θα βοηθήσει στην διαμόρφωση μίας κοινής πρότασης για τη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος.  

Το πρόγραμμα βοήθησε να εξεταστούν συγκριτικά, πολιτιστικά στοιχεία διαμέσου ανταλλαγής πληροφοριών και κινητικότητας, με στόχο την απόκτηση νέων εργαλείων για ερμηνεία της πραγματικότητας και εμπλουτισμό των γνώσεων.

Δόθηκαν κίνητρα στους μαθητές για εκμάθηση ξένων γλωσσών και βελτίωση των γλωσσικών ικανοτήτων τους. .

Αναπτύχθηκαν οι ικανότητες μαθητών και καθηγητών στη χρήση της ICT (πληροφοριακής και επικοινωνιακής τεχνολογίας).

 Όλα τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν, οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν  και οι προτάσεις θα παρουσιαστούν σε δημοσίευση και σε ένα cd-rom. Θα δημοσιευτούν επίσης και στο διαδίκτυο

 

Κατεβάστε εδώ την παρουσίαση του προγράμματος (στα αγγλικά) (PowerPoint 1,1 MB)
Κατεβάστε εδώ ένα δείγμα (4 διαφανειών) των απαντήσεων στο ερωτηματολόγιο (PowerPoint 124 KB)
Κατεβάστε εδώ τις απαντήσεις σε όλο το ερωτηματολόγιο (PowerPoint 3,37 MB)

 

Στην Ιταλία

 

Στην Λιθουανία

 

Στην Ουαλία

 

Στην Ρουμανία