Αγωγή Υγείας 

Σεξουαλική Αγωγή

Στηρίζομαι στα πόδια μου

 

 

Παιδαγωγική ομάδα

Μαραγκουδάκης Νικηφόρος ΠΕ1204 Μηχανολόγος-Μηχανικός (Διευθυντής)

Κοκκώνη Γεωργία ΤΕ0129 Ιατρικών Εργαστηρίων

Σακελλαρίου Χάϊδω ΤΕ0130 Βρεφονηπιοκόμος

Συμμετέχοντες μαθητές

Καλαϊτζίδου Παρθενόπη Μαρτίνη Αικατερίνη
Κανίδου Υβέτα Μελίδου Λουκία
Καραφίλη Ειρήνη Μπαλτσάτου Νικολέτα
Κεσίδου Μαρία Μπαχάνου Δήμητρα
Κεχαγιά Χριστίνα Μπιμπίκα Φανή
Κεχαγιάς Χρόνης Μπράτσικα Δήμητρα

Κονδέλη Δήμητρα

Νικολαϊδου Ραφαηλία
Κορπίδου Σουλτάνα Νινιάδου Μαρία
Κυριακίδου Ναντέζντα Οικονομίδου Μαριάννα
Κωνσταντινίδου Μαρία Χρυσούλα Οσμανάϊ Αγγελική
Λιόλιος Παναγιώτης

 

Κατά το σχολικό έτος 2004-2005 το δεύτερο τμήμα της πρώτης τάξης του τομέα Υγείας-Πρόνοιας του σχολείου μας, ασχολήθηκε με το εκπαιδευτικό υλικό "ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ", στο πλαίσιο του μαθήματος Αγωγής Υγείας της Α΄ τάξης του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας.

Έγιναν οι αρχικές συναντήσεις και οι απαραίτητες συστάσεις γνωριμίας μεταξύ των μελών της ομάδας. Ύστερα από ομαδική συζήτηση επιλέχθηκε το θέμα.

Προσδιορίστηκαν οι σκοποί, οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος και το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Ακολούθησε η ανάπτυξη δραστηριοτήτων. Τέλος έγινε αξιολόγηση του κάθε σταδίου χωριστά και η τελική αξιολόγηση του προγράμματος.

 

 

Α. Κεντρικός στόχος του προγράμματος:

είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους και να διαμορφώσουν την ατομική τους ταυτότητα.

Δόθηκε έμφαση στις επιρροές που δέχονται οι έφηβοι μέσα στο οικογενειακό, φιλικό, σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον. Αναπτύχθηκαν οι ενότητες που αφορούν τη διαδικασία των επιλογών, της λήψης αποφάσεων και της αποφασιστικότητας του ατόμου. 

Τέλος αναπτύχθηκαν οι ενότητες που αφορούν την ήβη, εφηβεία, την εφηβική εγκυμοσύνη, την σύλληψη και την αντισύλληψη, τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, την ατομική υγιεινή.

Στο λεωφορείο

Β. Αναλυτικά οι ενότητες που αναπτύχθηκαν

Η κυρ. Κοκκώνη

  • Ο εαυτός μου

  • Ατομική ταυτότητα και αυτοεκτίμηση

  • Η εικόνα που έχω για το σώμα μου

  • Οι ελπίδες μου, οι επιλογές μου, οι αξίες μου

  • Τα συναισθήματα που συνοδεύουν τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα μου

  • Ήβη - εφηβεία

  • Οι αλλαγές στις ορμόνες

  • Οι σχέσεις μου με το άλλο φύλο

  • Εφηβεία και εγκυμοσύνη

  • Σύλληψη – αντισύλληψη

  • Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα

  • Σεξουαλικές διαστροφές

  • Οι επιρροές μου - ποιος με επηρεάζει

  • Η λήψη αποφάσεων, οι αποφάσεις μου μέχρι σήμερα

  • Πόσο αποφασιστικός είμαι

Γ. Μέθοδοι προσέγγισης που χρησιμοποιήθηκαν:

  • Ο καταιγισμός ιδεών (Brainstorming)

  • Ο ελεύθερος συνειρμός

  • Η ομαδική συζήτηση

  • Το παίξιμο ρόλων

  • Οι ομαδικές εργασίες

  • Η προβολή βιντεοταινιών και cd-rom με ανάλογο περιεχόμενο  

Οι μαθητές παρουσιάζουν

Δ. Ενημερωτικές εκδηλώσεις - Εκπαιδευτικές επισκέψεις:

  • Συνεργασία με το γραφείο Α/Υ της Δ/νσης  Β/θμιας Εκπ/σης Δυτ. Θεσ/νίκης.

  • Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κ.Ε.Ε.Λ.

  • Παρακολούθηση της ενημερωτικής εισήγησης της κ. Τσεμπέρη Καλλιόπης, συμβούλου Οικογενειακού Προγραμματισμού.

  • Συμμετοχή στο μάθημα ζωής της Αction Αid Hellas με αποστολή άρθρου για την παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS.

  • Παρουσίαση του προγράμματος στο 1ο Τ.Ε.Ε. Καβάλας.

  • Παρουσίαση του προγράμματος στην εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος ενίσχυσης πρωτοβουλιών με θέμα «ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ», στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Τ.Ε.Ε. ΕΥΟΣΜΟΥ.  

Τα τυχερά...

Ε. Διάχυση αποτελεσμάτων:  

Για τη διάχυση των αποτελεσμάτων κατασκευάσθηκε αφίσα, δημιουργήθηκε λεξικό όρων που αφορούν τη σεξουαλική αγωγή και έντυπο με τις εργασίες των μαθητών και των μαθητριών.  

Οι φωτογραφίες είναι από την εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος στο 1ο Τ.Ε.Ε. Καβάλας.  

Κατεβάστε video με την εισαγωγή της κ. Κοκκώνη στην παραπάνω εκδήλωση (μορφή AVI - 2,37MB)