ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

1

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ  ΧΡΟΝΙΑΣ  2003-04

Σε πολλές περιπτώσεις για τα αρχεία εικόνων, ήχου και video των παρουσιάσεων, επιλέχθηκαν format που διαφέρουν από τα αρχικά τους (από αυτά που χρησιμοποίησαν οι μαθητές μας). Μοναδικό κριτήριο η ελάττωση του όγκου των παραγόμενων αρχείων.

Απόρροια του παραπάνω γεγονότος, η παρέμβαση μας στη δομή κάποιων (ελάχιστων)  παρουσιάσεων. Τις φορές που έγινε αυτό, προσπαθήσαμε να κινηθούμε μέσα στα πλαίσια της αισθητικής των αρχικών παρουσιάσεων.

Τα video των παρουσιάσεων είναι σε format WMV (Windows MovieMaker των Windows XP)

2

WORD  ΧΡΟΝΙΑΣ  2005-06

Ημερολόγιο 2006 - Τα ρεύματα της ζωγραφικής από την αναγέννηση στον σουρεαλισμό.

Κάθε ομάδα μαθητών (μια θέση Η/Υ) ανέλαβε να δημιουργήσει μια σελίδα στο word αφιερωμένη σε ένα ρεύμα της ζωγραφικής και έναν μήνα του έτους 2006.

Σε κάθε ομάδα δόθηκαν 1-2 σελίδες που περιέγραφαν τα ρεύματα της ζωγραφικής. Από αυτές οι μαθητές συνέταξαν περιληπτικό κείμενο 5-10 γραμμών.

Χρησιμοποιώντας το internet βρήκαν το ημερολόγιο του μήνα που τους ενδιέφερε, τους σημαντικότερους ζωγράφους κάθε ρεύματος και τέλος πίνακες αυτών των ζωγράφων.

Ζητήθηκε από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν όσες περισσότερες δυνατότητες γνωρίζουν και τους προσφέρει το word -διατηρώντας ταυτόχρονα την αισθητική τους άποψη- εν είδη μιας επανάληψης.

Ζητήθηκε από τους μαθητές να επιλέξουν από μια λίστα    την έκφραση (2-3 λέξεις) που περιγράφει τον πυρήνα του κάθε ρεύματος και αυτό υπό μορφή επεξήγησης κατεγράφη στα αρχεία του word. 

Μετά την παρουσίαση των εργασιών με τον βιντεοπροβολέα του εργαστηρίου και την συζήτηση που επακολούθησε, οι μαθητές εξέφρασαν τις αισθητικές τους προτιμήσεις βαθμολογώντας τα διάφορα ρεύματα.

(Στην εργασία των μαθητών, σε κάθε μικρογραφία πίνακα ζωγράφου, δημιουργήθηκε δεσμός που οδηγούσε σε μεγενθυμένη εικόνα του πίνακα αυτού. Εδώ, για λόγους οικονομίας χώρου αυτό παραλήφθηκε.)

3

INTERNET  2005-06

Κατασκευή ιστοσελίδων για μεγάλους Έλληνες ποιητές.

 Χρησιμοποιώντας το Netmeeting καθηγητής και μαθητές ήρθαν σε επαφή μέσω της τηλεδιάσκεψη. 

Κάνοντας χρήση της "ΣΥΝΟΜΙΛΙΑΣ", οι μαθητές σχημάτισαν ομάδες εργασίας (δυο θέσεις Η/Υ, κοινή εργασία ένας έλληνας ποιητής). 

Ταυτόχρονα τα ζευγάρια καθώς και το θέμα της εργασίας καταγράφηκε στον "ΠΙΝΑΚΑ". 

Στον "ΠΙΝΑΚΑ" καταγράφηκε επίσης και η δομή της υπό κατασκευήν ιστοσελίδας.  

Οι μαθητές σε επικοινωνία με τους συνεργάτες τους του άλλου Η/Υ, χρησιμοποιώντας την "ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ", μοίρασαν το υλικό που έπρεπε να αναζητήσουν στο Internet (μια φωτογραφία του ποιητή, ένα βιογραφικό και τους στίχους δυο συγκεκριμένων ποιημάτων).

Χρησιμοποιώντας μια "ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ" αφού βρήκαν το υλικό αυτό, το απέστειλαν με την "ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΧΕΙΩΝ" στους συνεργάτες τους.

Ταυτόχρονα ο καθηγητής χρησιμοποιώντας το "ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ", απέστειλε στους μαθητές, αρχεία ήχου (την απαγγελία των ποιημάτων που βρήκαν οι μαθητές).  (Ο δεσμός αυτός με προορισμό αρχεία ήχου, για λόγους οικονομίας χώρου δουλεύει μόνο στην ιστοσελίδα του εργαστηρίου του σχολείου).

Οι μαθητές χρησιμοποιώντας την "ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ", ανά δυο Η/Υ, και θέτοντας σε κοινή χρήση το Word, κράτησαν από τις βιογραφίες των ποιητών περίπου 10 γραμμές κείμενο.

Οι μαθητές, χρησιμοποιώντας πάλι την "ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ", δουλεύοντας κατά ζευγάρια Η/Υ και θέτοντας σε "ΚΟΙΝΗ ΧΡΗΣΗ" το πρόγραμμα FrontPage, παρακολουθώντας τις ενέργειες του καθηγητή μέσω βιντεοπροβολέα, κατασκεύασαν τις ιστοσελίδες.

Οι "κάτοχοι - Η/Υ" των ιστοσελίδων αυτών, χρησιμοποιώντας την "ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΧΕΙΩΝ", απέστειλαν τα αρχεία της ιστοσελίδας στους συνεργάτες τους.

Τέλος ο καθηγητής, παρουσία των μαθητών, "δημοσίευσε" στο internet τις ιστοσελίδες.

(Στις ιστοσελίδες των μαθητών που δημοσιεύτηκαν στο Internet, για λόγους οικονομίας χώρου τα αρχεία ήχου παραλήφθηκαν. Οι ιστοσελίδες αυτές είναι πλήρεις μόνο στον server του εργαστηρίου του σχολείου).

4

Αθηναίος Οπλίτης & Πέρσης Τοξότης
(Εργασία μαθητή στην Ιστορία, 2010-11)

5

Η Εκκλησία της Αγίας Αχειροποίητος 
(Εργασία μαθητή στην Ιστορία, 2010-11)

6

H Μικρασιατική Καταστροφή
(Εργασία μαθητή στην Ιστορία, 2011-12)

7

Αρχαία Ρώμη
(Εργασία μαθητή στην Ιστορία, 2011-12)

8

Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
(Εργασία μαθητή στην Ιστορία, 2011-12)

9

Η μόδα στην Αρχαία Ελλάδα
(Εργασία μαθητή στην Ιστορία, 2011-12)

10

Ιερά Μονή Θεοβάδιστου Όρους Σινά
(Εργασία μαθητή στην Ιστορία, 2011-12)

11

Ο γάμος στην Αρχαία Ελλάδα
(Εργασία μαθητή στην Ιστορία, 2011-12)

12

Φωκάς ο τύραννος
(Εργασία μαθητή στην Ιστορία, 2011-12)