ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ Γ΄.

 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ»

«Σύλληψη, αναπαραγωγή και γονιμότητα»

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Σεξουαλική Αγωγή – Διαφυλικές Σχέσεις»

 

Παιδαγωγική ομάδα

Αποστολοπούλου Αγγελική

Ίγγιλις Παρασκευή

Σερετόπουλος Δημήτριος

Συμμετέχοντες μαθητές 

Μαθητές του Β’ Κύκλου του τμήματος Βοηθών Νοσηλευτικής του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας

Γρηγοριάδου Όλγα,  Κατσαβού Αικατερίνη.  Κουπαράνη Μαρία,  Κυριακίδου Ζέμα,  Μποκοβού Ανθούλα,  Νικόλα Λεντάνα,  Παπά Αθανασία,  Σαββίδου Ελένη,  Σπυρυδωνίδου Όλγα,  Στοΐλης Γαλακτίων,  Τσομπάνογλου Μαρία,.  Χριστοφορίδου Ελένη  

 

Πώς άρχισε η επεξεργασία του προγράμματος.

  • Ανακοίνωση του θέματος στους συμμετέχοντες μαθητές.- Προβληματισμός της ομάδας.

  • Σκέψεις των μαθητών για το περιεχόμενο της εργασίας.

  • Εκτέλεση της άσκησης «Μέτρα τις γνώσεις σου » πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Ποσοστό επιτυχίας των μαθητών 92%

  • Διερεύνηση του εκπαιδευτικού υλικού – αξιολόγησή του από την ομάδα.

  • Προτάσεις των μαθητών για το περιεχόμενο. Ισότιμη συμμετοχή όλων των μελών της ομάδας.

  • Ενημέρωση των μαθητών για τον τρόπο συγγραφής παρόμοιας εργασίας.  

Τι πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

  • Εκτέλεση ασκήσεων αυτογνωσίας – Ανταλλαγή απόψεων.

  • Πρόταση των μαθητών για τη δημιουργία έντυπου υλικού πάνω στο θέμα. - Δημιουργία αφίσας

  • Συζήτηση-ανταλλαγή απόψεων με θέμα τις διαφυλικές σχέσεις.

  • Εκτέλεση ασκήσεων πάνω στις διαφυλικές σχέσεις

  • Επίσκεψη στο ΚΕΕΛ –Ενημέρωση των μαθητών.

  • Κατασκευή αφίσας. Ανάπτυξη ομαδικότητας μεταξύ των μαθητών και δημιουργικής φαντασίας.

  • Συγκέντρωση των επιμέρους εργασιών – Κριτική της ομάδας για το περιεχόμενο, την έκταση, τον τρόπο γραφής.- Ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας της ομάδας.

  • Απολογισμός του προγράμματος. 

Το πρόγραμμα θεωρήθηκε από τους μαθητές που συμμετείχαν ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Το θέμα ήταν από αυτά που προσελκύουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Οι γνώσεις των παιδιών πάνω στο θέμα ήταν σε υψηλό επίπεδο, λόγω ειδικότητας (βοηθοί νοσηλευτών).  Το γεγονός αυτό όμως δεν αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα στην εκτέλεση του προγράμματος, γιατί από την ανακοίνωση ήδη του θέματος οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία τους να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα για περαιτέρω ενασχόληση με το θέμα και απόκτηση περισσοτέρων γνώσεων. 

  Εκτός από την απόκτηση γνώσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, δόθηκαν πολλές αφορμές για συζητήσεις, ανταλλαγές απόψεων, διαφωνίες, ακόμη και εντάσεων μεταξύ των μαθητών. 

Μέσα από όλα αυτά οι σχέσεις των μελών της ομάδας έγιναν πιο ισχυρές. Οι μαθητές ανάπτυξαν πρωτοβουλίες, έμαθαν να συνεργάζονται μεταξύ τους αλλά και με τους υπεύθυνους για το πρόγραμμα καθηγητές. Κατάλαβαν ότι όλα τα μέλη μιας ομάδας πρέπει να προσφέρουν και να είναι συνεπή στις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν.

Με την εκτέλεση των σχετικών βιωματικών ασκήσεων γνώρισαν καλύτερα τον εαυτό τους, τους φίλους, την οικογένειά τους, εντόπισαν τι θέλουν από τον εαυτό τους και τους άλλους.

Αφίσα προγράμματος

 

 

       Το έντυπο του προγράμματος κατεβάστε το εδώ.