ΤΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

 

 

 

Στα πλαίσια του μαθήματος Project - Ερευνητική Εργασία της Α’ λυκείου,

το τμήμα Α-ΠΡΟ-2Β της σχολικής χρονιάς 2013-14 πήρε σαν θέμα

«Τα ρεύματα τις ζωγραφικής από την αναγέννηση στον σουρεαλισμό»

 και

«Τα Θεία Πάθη μέσα από τα ρεύματα της Ζωγραφικής».

 

Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν:.

 

 

¨      ΔΗΜΗΤΡΑ

¨      ΓΕΩΡΓΙΟΣ

¨      ΑΝΔΡΕΑΣ

¨      ΑΜΑΡΙΛΝΤΟ

¨      ΑΝΝΑ

¨      ΚΩΝ/ΝΤΙΝΟΣ

¨      ΑΝΔΡΕΑΣ

¨      ΓΕΩΡΓΙΟΣ

¨      ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

 

 

και οι ομάδες ήταν οι Pablo- Michael και Vassily

 

 

1.     Κάθε μια από τις τρεις ομάδες παιδιών ασχολήθηκε με την συλλογή πληροφοριών και την μελέτη των χαρακτηριστικών για κάποια από τα ρεύματα ζωγραφικής  και αποτύπωσε αυτές τις πληροφορίες σε μια παρουσίαση (PowerPoint κατεβάστε το εδώ)

 

Τα ρεύματαπου εξετάσαμε:

 

  1. Αναγέννηση
  2. Μπαρόκ        
  3. Ροκοκό
  4. Κλασσικισμός
  5. Ρομαντισμός
  6. Ρεαλισμός
  7. Ιμπρεσιονισμός
  8. Μετα-ιμπρεσιονισμος
  9. Εξπρεσιονισμός
  10. Φωβισμός
  11. Κυβισμός
  12. Σουρεαλισμός

 

 

2.     Δημιουργήθηκε επίσης παρουσίαση με θέμα «Τα ρεύματα της ζωγραφικής μέσα από τα Θεία Πάθη»  όπου παρουσιάστηκαν πίνακες με την ίδια θεματολογία – τα Θεία Πάθη- με σκοπό να εστιάσουμε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε ρεύματος. (PowerPoint κατεβάστε το εδώ)

3.     Φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο όπου κάθε μαθητής δήλωνε μια τριάδα ζωγράφων της αρεσκείας του. Από την βαθμολογία που προέκυψε και την επεξεργασία αυτής καταλήξαμε σε κάποια συμπεράσματα. (Excel κατεβάστε το εδώ)

4.     Τέλος κατασκευάσαμε αυτήν την ιστοσελίδα με σκοπό να την ενσωματώσουμε στην ιστοσελίδα του σχολείου.

 

 

Επίσης κατά την διάρκεια της χρονιάς είδαμε

 

1.     ταινίες και ντοκυμαντέρ με την ζωή διάσημων ζωγράφων (όπως του Μιχαήλ Άγγελου του Λεονάντο Ντα Βίντσι του Βαν Γκόγκ, Πικάσο)

2.     ντοκυμαντέρ για σπουδαία ιστορικά γεγονότα (όπως για την Γαλλική Επανάσταση)

3.     και video με εκθέματα διάσημων μουσείων (όπως Το μουσείο του Βερολίνου Pergamon (ναός της Περγάμου))

Ø      http://www.youtube.com/watch?v=T1lZ1kniUg4

 

 

Θα πρέπει να αναφέρουμε πως κρυφός άσσος στο μανίκι μας ήταν ο κ. Αρβανιτίδης Χρήστος φιλόλογος του σχολείου μας, που πολλές φορές σαν guest star ερχόταν στο τμήμα μας και μας εξηγούσε τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των καλλιτεχνικών ρευμάτων. Τον ευχαριστήσουμε πολύ.


Τέλος ζητήθηκε στο τέλος της περιόδου, όσοι από τους μαθητές το επιθυμούσαν, να καταγράψουν ανώνυμα τις εντυπώσεις τους από το μάθημα.

 

Το μάθημα αυτής  της χρονιάς είχε πολύ ενδιαφέρον για μένα και με είχε αρέσει αρκετά. Ήταν ενδιαφέρον γιατί είδαμε βίντεο και ψάξαμε πληροφορίες στο internet για τα πάθη του Χριστού. Το μόνο που δεν με άρεσε ήταν στο τέλος όταν παρουσιάσαμε αυτά που κάναμε.

 

Το μάθημα φέτος που κάναμε ήταν πολύ ενδιαφέρον διότι μάθαμε καινούργια πράγματα και πολλά ενδιαφέροντα . Στο τέλος τα  παρουσιάσαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

 

Το μαθημα του προτζεκτ ηταν ένα νέο μαθημα για εμενα. Έμαθα καινούργια πράγματα μέσα από αυτό και έμαθα πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για την ζωγραφική!

 

Το μάθημα αυτής τις χρονιάς μου άρεσε παρά πολύ

 

Το μάθημα φέτος ήταν ευχάριστο και είχε ενδιαφέρον.

 

Μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για τους πίνακες ζωγραφικής